tisdag 2 juni 2009

Kalenderröra

Sedan många år tillbaka har jag en smartphone med kalender, PalmOne. Till den finns ett hyfsat desktop-program med hotsync via USB-kabel. Men så jobbar jag på flera datorer och jobbet började använda Google kalender, så jag prövade det med. Därmed har jag tre kalendrar att hålla uppdaterade.

Hotsyncen funkar på gamla utgående laptopen men inte på den nya, då den har 64-bitars Vista. Det går inte att synka Palm Desktop med Google kalender. I vart fall har jag inte kommit på något bra sätt.

Möjligen kan jag exportera innehållet i gamla Palm Desktop till en ny version på nya laptopen.

Fast en bättre möjlighet är att skaffa en ny mobil som kan synkroniseras med datorerna. Jag tänker nämrast på Sony Ericsson X1 med Windows Mobile. Men funkar den med Vista 64?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar