onsdag 23 september 2009

Ingen RSS - web eller project

VWD ska visa nyheter om VWD på startsidan, men den var tom. Men med klick på tools/option, klicka i expand och på startup så kunde jag ange adressen till en rss feed. Men vilken? Har letat efter en speciellt om VWD som visas på en ny filmen om VWD, men den rssen kan jag inte hitta. Valde en i stället som verkar ha med saken att göra, men där innehållet verkar alltför brett.

Sedan kom frågan om jag ska skapa ett "project" eller en "web". Filmen ger inget svar och det har inte googling gjort heller. I filmen väljer man "Web" så då gör jag det också. Nästa val är gäller om koden lokal ska hanteras av en lokal webbserver (IIS) eller om den ska läggas i en vanlig mapp och sedan läsas via den webserver som ingår i VWD.

Jag prövade lokal IIS, men fick meddelandet








Klick på F1 ger ingen vettig information om felet. Så jag tänker om och lägger koden i en mapp.

Traditionsenligt lägger jag in texten "Hello world" och klickar på start debugging, säger ok när systemet frågor om det får inkludera debugkod i koden och sedan visas resultatet utan problem i webbläsaren.

Jag är i gång igen - efter en tredje nystart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar