torsdag 24 september 2009

Masterpage på plats, och ytterst lite CSS

Äntligen fick jag igång en masterpage med det som ska vara mer eller mindre gemensamt för alla - eller i vart fall flera - sidor.

Det som krånglade i början var att VWD absolut ville använda Internet Explorer. Och det står jag inte ut med. Den är så extremt långsam. Till slut fick jag tipset att det enda sättet att välja en annan webbläsare är att högerklicka i VWDs fönster Solution explorer. Där kunde jag välja Firefox, och Google Chrome, men den senare fungera inte. Så gick ytterligare några timmar från den vanliga utvecklingen.

Jag har lagt på lite CSS också, men det ska jag återkomma senare när menyn är på plats. ASP.Nets film är en bra introduktion i hur man arbetar med CSS i VWD. Bl.a. tipsar med på två webbar med gratis designlösningar: Free CSS templates och Open Source Web Design. En självklar referensewebb är w3schools.

En sak som förvånar är att den externa webben funkar trots att det inte finns någon config-fil. Trodde den var obligatorisk. I vart fall så här ser webben ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar