måndag 21 september 2009

Startar om igen - med Visual Web Developer

Anledningen till att jag tog detta steg var att Visual Web Developer - VWD började skapa sina filer (project, settings, mm) i en ny mappstruktur med mappen Dokument överst. Tyvärr innebar det att standardmappen Dokument dubblerades.

Jag har försökt att styra till den mappstruktur som VWD arbetade med i början, men kan inte se hur man gör det. Den som vet hur man anger standardmappar för VWD får gärna höra av sig!

Så jag bestämde mig till slut att fixa felet med att reparera VWD, men det löste inte problemet. Så då avinstallerade jag hela systemet och passar samtidigt på att defragmentera hårddisken.

Sedan går jag till Microsofts sida för webutveckling och laddar hem VWD igen.

- - - - - -

Tillsammans med VWD laddar jag hem en stor mängd program. Det övriga är bl.a. ett antal applikationsprogram i källkod. Det kan vara bra att titta på.

Det krånglade en hel del med få igång nedladdningen. Flera gånger hände ingenting efter klick på "download". Andra gånger så avslutades installationsprogrammet plötsligt utan något meddelande. Men så till slut kom "Web Platform Installer 2.0 PC" igång.

Jag har en vision av vad jag vill utveckla. Hur långt jag kommer beror givetvis på min förmåga att använda utvecklingssystemet. Basen är ASP.NET. Jag kommer nog mest använda Visual Basic.Net. Utvecklingsverktyg blir Visual Web Developer Express. Allt detta är gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar