tisdag 16 mars 2010

Ny Visual Studio Express

Såg just att Microsoft har publicerat Visual Web Developer Express Beta 2. Så nu installerar jag den. Det ska blir spännande. Systemet kräver 2,3 Gb disk.

Under tiden kan jag meddela att jag fortfarande inte har lyckats att skapa en Textbox där användaren kan ändra storleken. Har hittat en sida c# Corner som ev har en lösning. Vill inte testa den lösning när installationen av Web Developer rullar. Så det blir en kaffe:

Installation sprack! 

Orsaken är att Silverlight 3 SDK inte kunde installeras. Och nu måste datorn startas om...

Installeraren har varit vänlig nog och lägga en genväg på skrivbordet, men när jag klickar på den ska jag Enter the location of Microsoft Visual Web Developer 2010 Express beta 2. Hur ska jag veta det? Varför lagrades inte den uppgiften i genvägen? Så jag får anger att installationen ska göras om från start. 

Ev måste Microsoft Silverlight 4 Tools for Visual Studio 2010 Beta 2 installeras separat. Här är en alternativ beskrivning av Silver Tools, inkl SDK, installeras.

Det har också kommit ett Visual Studio 2010 and .NET Framework 4 Training Kit, men kan inte titta närmare på det då det ska installeras och installationen av VWD pågår fortfarande.

Installationen funkade inte denna gång heller. Felet nu är att Visual Studio Express Prerequisites x64 inte kunde installeras. Ska jag köra om igen eller använda Microsoft Web Platform Installer 2.0? Jag prövar det senare.

Det gick inte alls. Där fanns inte den nya versionen med, Har nu kört om Repair/Reinstall ett par gånger - med samma resultat. Hittar ingen lösning på nätet heller. Det ser ut som om att det är för tidigt att pröva Beta 2. Och det är ju inte så konstigt. Det brukar jag vara för tidigt att pröva Microsofts programvaror även ett år efter skarp release. 

Till råga på allt så har bredbandet från Bredbandsbolaget slutat att funka. Nu kör jag på Telia Mobilt Bredband vilket fungerar som synes. Men då jag valt "På gång" för 179 kr/mån så går det lite långsamt, 2 Mbit/sek i stället för 8 Mbit/sek (nominellt vill säga). Och volymen är begränsad till 5 Gb. Det går åt snabbt när man ska ladda hem stora utvecklingsystem flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar