lördag 24 april 2010

Min webb är inte mobilanpassad

Min webb är svårläst på en mobil. Det visar en test med W3C mobileOK Checker tydligt. En anledning är alltså att jag använder "Table contains less than two tr elements" och "There are nested tables".

Jasså gör jag. Jag kollar första sidans källkod och ser att menyn ligger i en tabell. Den har jag dock inte gjort för hand utan den är skapad med Microsofts SiteMapDataSource. Frågan är hur man gör menyn utan tabell. Det verkar som om SiteMapDataSource alltid skapar en kod med tabeller, så jag får väl skapa menyn själv.

Version 1
Lägga menyalternativen inom <ul> och <li> och göra listan vertikal med CSS. Menyn ska placeras rätt på sidan, färg bör ändras när markören hovrar, mm.

Version 2
Hämta menyalternativen från databasen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar