torsdag 3 maj 2012

Jag vill inte Dela

Jag är inte riktigt vän med Google+. När jag ska spara ett inlägg på Blogger så måste jag klicka på Dela-knappen. Jag vill inte dela min inlägg med någon speciell, utan bara publicera inlägget. Intresserade får hitta inlägget via sökmotorerna.

Nu väljer ja Offentligt och hoppas att inte vänner och bekanta som är med i mina "cirklar" inte besväras med något mail eller liknande. På Google+ står det att Offentligt innebär "Visas för alla (offentligt på webben)."

Men jag vill å andra sidan uttrycka min tacksamhet till Google för att det är så enkelt att hantera bilder i Blogger. Jag har ju en Wordpressblogg också och då måste bilder först publiceras någonstans. Blogger hämtar bilden direkt från disken. Praktiskt.

Kan också nämna att jag använt Google+ Hangout några gånger. Det har fungerat riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar