lördag 30 juni 2012

Webblaesare och Flash paa Android

Tänkte publicera ett inlaegg om erfarenheterna fraan min nya surfplatta ASUS Transformer. Ser dock att nya Blogger inte har stoed foer aa, ae och oe!!!! Eller aer det en instaellning jag maaste goera?

Nu har jag installerat Bloggerappen och åäö är tillbaka. Tack för det. Det var när jag använde Blogger via Chrome som det inte fanns våra kära bokstäver kom med.

Möjligheterna med Bloggerappen är dock extremt begränsade. Det går att skriva in text med normal, fet och kursiv text samt lägga in länkar. Och så går det att ta foto eller hämta bild från filhanteraren och publicera bilden. Jo, så kan man sätta en label. Och ange var man är när texten publiceras.

Det är allt. Dåligt. Då är Wordpress app väldigt mycket bättre.
Noterar dessutom att ändringar av ett publicerat inlägg inte visas på G+. Svårt att se anledningen till det.

Kan det vara saa att jag maaste publicera i Blogger i webblaesaren foer att inlaegget ska synas i G+?

Nej, det hjaelpte inte. Aendringar visas inte i G+ vare sig det sker i Blogger/Blogspot eller Blogger app.

Ut paa naetet foer att se vad andra saeger.

Suprise! Kollade att byta till den inbyggda webbläsaren och här fungerar åäö. Det är alltså ett fel i Chrome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar